Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Emise zážehových motorů
Semela, Lukáš ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá emisemi zážehových motorů. Na úvod je čtenář seznámen s historií a dozví se, proč je důležité tuto problematiku řešit. Dále je zde vysvětlen pojem emise, popsáno jeho chemické složení, vliv na životní prostředí a lidský organismus. Zmíněn je také princip měření. Výklad pokračuje platnou legislativou v Evropské unii. Práce je zakončena informacemi o dodatečné úpravě emisí a kapitolou, která nastiňuje vyhlídky automobilů do budoucna s ohledem na životní prostředí.
Snižování produkce škodlivin ve výfukových plynech moderních motorů
Matuška, Jaroslav ; Svída, David (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na snižování produkce škodlivin ve výfukových plynech moderních spalovacích motorů. Popisuje dílčí sledované nežádoucí emise a legislativu, která reguluje jejich podíl ve výfukových plynech. Zabývá se jednotlivými metodami a možnostmi redukce obsahu škodlivin ve výfukových plynech a nastiňuje trendy a budoucnost v této oblasti inženýrství.
Systémy snižování emisí u osobních automobilů se zážehovým motorem
Filip, Josef ; Fridrichová, Kateřina (oponent) ; Böhm, Michael (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá způsoby snižování emisí osobních automobilů se zážehovým motorem. V úvodu je popis principu spalování, způsobů přípravy zápalné směsi a škodlivin, které během spalování vznikají. V hlavní části práce jsou detailně rozebrána jednotlivá konkrétní opatření pro snižování emisí používaná u moderních vozidel. Dále jsou ukázány příklady současných emisních systémů u několika vybraných automobilů. V následující kapitole jsou všechny získané poznatky shrnuty. V poslední části je detailně pospána vlastní konfigurace emisního systému, která je navržena s ohledem na maximální efektivitu v oblasti snižování emisí. Závěrem je pak spolu se zhodnocením současné situace shrnutí a nastínění možného směřování dalšího vývoje v dané oblasti.
Stanovení platinových kovů v půdách na území města Brna
Pavlíčková, Ivana ; Řezáčová, Veronika (oponent) ; Komendová, Renata (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na určení přítomnosti platiny ve vzorcích půdy metodou absorpční spektrometrie. Tato práce je rozdělena na dvě části, teoretická část je zaměřena na výskyt a chování platiny v životním prostředí, na základní chemické a fyzikální vlastnosti platiny, na její význam v automobilových katalyzátorech, na metodu extrakce pevnou fází a na metodu stanovení atomové absorpční spektrometrie. Druhou částí, je část praktická, ta je zaměřena na stanovení množství platiny v půdních vzorcích na území města Brna.
Emisní normy EURO 6
Velešík, Aleš ; Prokop, Aleš (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na přiblížení problematiky emisní normy EURO 6. Nachází se zde obecný popis jednotlivých zkoušek, které musí výrobce absolvovat a úspěšně splnit, aby mohl vyrábět automobily na této emisní úrovni. Dále se zde nachází popis škodlivých látek produkovaných z výfukového systému automobilu a přehled používaných konstrukčních prvků k jejich redukci. V závěru je zamyšlení nad problematikou emisních norem a jejich neustálým zpřísňováním.
ALTERNATIVE PROPULSION FOR AIRCRAFT OF GENERAL AVIATION CATEGORY
Kaddour, Mirvat ; Hlinka, Jiří (oponent) ; Rousek, Miroslav (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Air transport as all other transport contributes in producing emissions greenhouse gases, which is the main reason of climate changes. The doctoral thesis is focusing on possibility of using alternative energy source (fuel, motor) in aviation in order to reduce emission produced by aircraft. The area that has been working on is general aviation in particular aircraft of categories LSA and VLA. Three options, alternative source of energy, will be discussed. First is using LPG fuel, another is electric motors, and last adding catalytic converter to the exhaust system. For each of them will be mentioned there advantages and disadvantage, the main change in aircraft propulsion or exhaust system, and the different in aircraft performance due to these changes.
CFD simulation of exhaust gases flow through the wastegate of petrol engines turbocharger
Trška, Andrej ; Čížek, Petr (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
This thesis deals with turbochargers and CFD simulation of wastegated turbocharger for petrol engine applications. The aim is to give a general overview on turbocharging and design fundamentals. It describes the procedure of building a 3-dimensional virtual model of turbine housing assembly, extracting fluid volume, mesh and setup of computer CFD calculation, which is evaluated in the end. The result serves to propose different design of turbine housing in order to improve exhaust gases heat distribution at outlet and shorten catalytic converter light-off time.
Aplikace prekoncentračních/separačních technik pro stanovení platiny v životním prostředí atomovou spektrometrií
Kosárová, Hedvika ; Čelechovská, Olga (oponent) ; Komendová, Renata (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá optimalizací podmínek pro stanovení platiny metodou elektrotermické atomové absorpční spektrometrie. V teoretické části je popsán výskyt platiny v různých složkách životního prostředí, její fyzikální a chemické vlastnosti, transport a biodostupnost. Jsou zde také zhodnoceny vhodné metody stanovení a prekoncentrace. Experimentální část popisuje postup při optimalizaci podmínek měření pro ETA-AAS, dále optimalizaci podmínek prekoncentrace pro SPE a práci s reálnými vzorky, při které byly tyto podmínky aplikovány.
Emise z dopravy - nové polutanty
Dvořák, Rostislav ; Sommer, Lumír (oponent) ; Doležalová Weissmannová, Helena (vedoucí práce)
Tato práce se podrobněji zabývá kovy skupiny platiny (Pt, Rh, Pd), jejich využitím zejména v automobilovém průmyslu, riziky spojenými s výskytem těchto látek v životním prostředí, jejich možným dopadem na zdraví populace a v neposlední řadě také charakteristikou těchto prvků a některých jejich sloučenin jako takových.
Technologies for NOx Cut-down in Exhaust Gases
Drábik, Michal ; Janoušek, Michal (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with the issue of reducing nitrogen oxides emissions in exhaust gases and explains the principles of their reduction. The main aim of the thesis is to analyse and describe systems that are designed to reduce their amount. The following chapter provides examples of solutions for these systems for specific drive units. At the end of the thesis, there is a reflection on possible future development in this sphere.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.